Ekaluokan koodauspäivä

Päivämme tavoitteena oli antaa käskyjä mahdollisimman monella tapaa. Oppilaat itse olivat valinneet opettajan ehdotuksista kolme harjoitusta: piirrosohjeen kaverille antaminen, kaveri robottina ja tietokoneella Koodaustunnin tekeminen. Niiden lisäksi oppilaat pelasivat tuttua Robogem-lautapeliä. Ideat olivat pitkälti innostavasta Innokas- kiertueen koodauskoulutuksesta.

Tiedosto_004

Oppilaista oli kivointa tietokoneella Koodaustuntiin tutustuminen. Sitä voisi oppilaiden mielestä tehdä useamminkin.

Tiedosto_001

Robogem-lautapeli oli lähes yhtä suosittu kuin tietokone ja senkin ääressä voisi useamminkin viihtyä.

Tiedosto_006

Oppilaat ohjasivat kaverirobotteja lattiaan teipatulla ruudukolla. Osassa ruuduista oli hirvittäviä robotteja syöviä mattoja, joita piti välttää. Muutama innostui tehtävästä niin paljon, että otti omatoimisesti haasteeksi ohjata silmänsä sulkenutta robottia. Se vasta oli hauskaa!

piirrosohjeet Tiedosto_003

Piirrosohjeen antaminen sujui melko vaivattomasti. Ekaluokkalaiset antoivat huomattavasti vapaampia ohjeita, kuin tarkoitus oli. Tämän ansiosta lopputulokset olivat lähellä alkuperäistä, joten naurut sekä itkut jäivät kokematta.

Kaikki 16 oppilasta oli yhtä mieltä, että näitä koodauspäiviä pitäisi olla useammin!

Susanna Pesonen, 1a Isosäkylän koulu, Säkylä

 

 

Advertisements

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s